Inspiratsiooniallikad

Kui nüüd kõik ausalt ära rääkida siis on mul väga väga hea meel et me alles nüüd endale päris oma kodu saime. Enne esimese lapse sündi oli mu maitse absoluutselt teine ja kui ema majas remonti tegema hakati siis sain ma kiirelt aru et mina sisekujunduses kaasa rääkida ei saa kuna minu ja mu ema nägemus sisekujundusest on väga erinevad.  Vanaaegne mööbel tundus mulle kõle ja sünge ja tekitas tunde nagu elaksin muuseumis. Aga lepliku inimesena olin rõõmus edasi et mul on vahva kodu ja iga päevaga hakkasin seda aina rohkem armastama ja mõistma miks kõik on kujundatud nii nagu on. Mu emal on väga hea maitse ja tunnetus ning mitmete sõprade õhutusel sai isegi Kodukirja Aasta Kodu valimistel osaletud ja tulla välja diplomiga Helge valge kodu vms. 🙂 Ilma ema abita oleksime me väga suure tõenäolsusega ostnud endale 3-toalise korteri ja selle minimalitlikult ja heledalt sisustanud, sealt aga poleks meil maamajja mööblit ega muud kaasa võtta olnud, see poleks siia lihtsalt sobinud.

Arvan, et üheks olulisemaks põhjuseks, miks me maale kolisime ja vanasse majja, oli just oma laste tõttu, osalt otseselt, osalt kaudselt. Maal on ju lastel hea elu, suur õu, palju vabadust, saab turnida ja joosta ja õhk on värske ja vaikne on ja ohutum kui linnas. Kaudselt seetõttu et me olime täiesti keskpärane ühe lapsega pere kuni tütrel 1,5-aastaselt tekkis ravimimürgitus. Ta oli sünnist saati tihti haige ja väga rahutu, põhjusi keegi arvata ei osanud ja toiduallergiaid tal polnud. Peale seda keerasime siin kõik ökoks ära, hakkasime iganädalaselt terve perega käima Ülle Liivamägi Emadekoolis ja kuna ootasin meie teist last, ka rasedatunnis. Kõik see mõjutas meie elustiili väga palju, kuna tütar tavameditsiini ravimeid ei talunud, tuli hakata käima homöopaadi juures, Emadekoolist saime teadmisi juurde tervislikust toitumisest ja eluviisist. See on mõjutanud ka meie sisekujundust, pidades oluliseks kasutada looduslikke materjale.

Esimest korda vaimustusin täielikult ideest kunagi omada vana talumaja ja see omal käel nokitsedes ja lihtsate ning odavate võtete ja vahenditega ilusaks, ehedaks ja helgeks kujundada, külastades Kadi Kärtneri suvekodu, kes polnud tol hetkel veel sisekujundaja. Sattusin nagu täiesti uude maailma, iga detail pakkus huvi ja tekitas küsimusi. Eriliselt jäi meelde vana veranda oma vanade ehedate akendega mida pererahvas ei plaaninud uute pakettide vastu vahetada ja vana puupliit, valge plekkahi jne. Kõik meeldis!

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.601261243237942.1073741833.146802758683795&type=3

Aja möödudes hakkasin ise tube ema majas täiustama, just laste tube ja kui ema vahepeal korteris elas, ka tema magamistoast kujundatud söögituba. Mingi hetk käis Krista Kõiv meil kodus perepilte tegemas ja palus kas tohib ka kodu pildistada, kui veidi hiljem Kadi Kärtneri lastetoa koolituse kuulutusse lisati ka meie laste tubade pildid, sain sellest indu juurde ja enesekindlust edasi katsetada. Piltidel järel käies sain piiluda ka Krista kodu, mida olin blogi vahendusel juba pikemat aega imetlenud ja renoveerimisjutte lugenud. Ka on Krista mind palju julgustanud ja head nõu andnud.

http://kristakoiv.com/category/kodu-korda/

Mulle meeldib lehitseda igasugu kodukujundusega seotud ajakirju. Kodukiri ja Kodu ja Aed on risti põiki läbi käidud, Homes and Gardens meeldib ka. Eriliseks lemmikuks kujunes Kodukirjas nähtud Rootsi maamaja aastast 1905. Blogi on kahjuks kehva ülesehitusega ja pildid liiga lähedalt võetud enamasti, aga aimu ikka saab:

http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=sv&tl=en&u=http%3A%2F%2Fingenvanligdag.blogg.se%2F

Suhteliselt hilja avastasin vennanaise abil http://www.pinterest.com-i ja seal on lemmikuks saanud teatud kasutajate pildigaleriid, näiteks: http://www.pinterest.com/michyblueyes/

Liiga tihti avastan et minu enda arust originaalne idee on kusagil juba ammu enne mind teostatud, ka juhtub seda et tulen heale mõttele aga hiljem saan aru et olin seda kusagil juba näinud ja see oli ilmselt alateadvusesse talletunud. 🙂 Kopida ma kedagi ei taha, lihtsalt olemasolevat ära kasutades luua maksimaalselt meile meeldiv interjör.

Veel meeldib mulle see blogi:

http://kaunispienielama.blogspot.fi/

Selle blogi saatis mulle aga tuttav, et vaata, teie stiilis elamine:

http://juliasvitadrommar.blogspot.fi/search/label/K%C3%B6k

Meil on ka vahvad sõbrad kes remontisid paneelmaja korterit väga leidlikult ja säästlikult, kraapides puhtaks seinad, augud krohvides ja lihtsalt üle võõbates(lihtsalt pole vist päris õige sõna selles kontekstis 🙂 ) ja mis veelgi vahvam, meie lauavirnast leitud laudadest on nende vannitoas lagi ja seina ja esikus ka sein. Sellised sõbrad innustavad!

Kindlasti on jälje jätnud ka välismaal elamine, USA-s elasin kahes erinevas viktoriaanlikus elamus ja ka sisustus ja remont olid vastavad, suvitasime me Cap Cod-is, mis asub mere ääres ja on erilise õhustikuga paik(http://thehighpointeinn.com/wp-content/uploads/2013/06/IMG_0235.jpg) ja kevadeti oli perel kombeks päikest püüdmas käia Kariibimere saarel Antigual(http://www.viator.com/Antigua-and-Barbuda-attractions/English-Harbour/d27-a1901). Inglismaal elasin traditsioonilises Inglise puumajas(https://www.flickr.com/photos/ekarlsson/2718812027/) ja Soomes elasin tavalises korteris aga iga päev jalutasin mööda järve kallast mis oli ääristatud traditsiooniliste Soome puithoonetega.

Ja kui keegi oskab soovitada eestikeelset blogi kus räägitaske vana maja renoveerimisest, oleksin ma väga tänulik!

Leave a comment